طراحی بنر حرفه ای می تواند نرخ تبلیغ مشتری را تا حد زیادی افزایش دهد هم چنین اسلایدر یک سایت نیز بخش وسیعی از آن را تشکیل میدهد بنابراین طراحی بنر و اسلایدر میتواند در سرنوشت یک کمپین تبلیغاتی بسیار موثر باشد.
ایجاد بنرهای تبلیغاتی در سایت هایی که آمار بازدید بالایی دارند یکی از موارد درآمد زا در اینترنت می باشد ، یک بنر تبلیغاتی جذاب می تواند هر بازدید کننده ای را به سایت هدف برساند.
تبلیغات بنری چیست
در تبلیغات بنری و تبلیغات اینترنتی شما میتوانید در سایتهای پر بازدید که دارای بیننده های زیادی هستند و مشتریان هدف شما از آن سایت بازدید میکنند استفاده کنید تا با قرار دادن آگهی اینترنتی و بنر تبلیغاتی خود در این وبسایت ها ، آن کاربران را جذب کرده تا به معرفی برند و کسب و کار خود بپردازید ، این بنرها معمولا به صورت زمانی برای مدتی محدود و یا به صورت کلیکی ، کلیک کردن تعداد مشخصی کاربر بر روی آن به مشتریان ارائه می شود.
آیا باید در وب سایت خود نیز بنر قرار دهیم؟
قطعا بله!شاید بار ها دیده باشید برخی وب سایت های بزرگ و یا وب سایت های خدماتی از بنر های تبلیغاتی در سطح وب سایت خود استفاده میکنند تا بتوانند کاربرانی که وارد سایت شده اند را دعوت به بازدید از برخی محصولات کنند.این کار فایده های فراوانی دارد,از افزایش بازدید وب سایت گرفته تا فروش بیشتر محصولات و تجربه کاربری مناسب برای مشتریان.
تیم گرافیکی حرفه ای , نیاز هر وب سایت بزرگ
قطعا بار ها دیده اید سایت های بزرگی مثل دیجی کالا مداوم بنر های خود را تغیر میدهند و با شروع هر مناسبت بنر های جدیدی قرار میدهند.بنر ها گاهی تبلیغاتی و گاهی نیز شامل کد های تخفیف میباشد.این کار توانسته فروش دیجی کالا را در هر رویداد مهم مثل عید نوروز یا شب یلدا 30 الی 40 درصد افزایش دهد.
چگونه تبلیغات بنری عالی را طراحی کنید؟
هنر این است که ساخت بنر تبلیغاتی را طوری انجام دهید که مشتری نتواند در برابر آن مقاومت کند و این موضوع در این عصر دیجیتال عجیبوغریب میتواند سخت باشد. برای حل آن تنها چیزی که نیاز دارید این است که چند نکته درباره طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی مؤثر بدانید که در این مقاله ایران مدیر به آنها اشاره کردهایم.
اندازههای استاندارد بنر تبلیغاتی
اندازه طرح بنر تبلیغاتی در چند ابعاد استاندارد اجرا میشود و بستگی به جایی دارد که میخواهید آنها را قرار دهید. Google AdSense بهترین اندازهها را برای بنرهای تبلیغاتی طبقهبندی کرده است:
۱٫ صفحه کامل ۷۲۸*۹۰
۲٫ نیمصفحه ۳۰۰*۶۰۰
۳٫ مستطیل بزرگ ۳۳۶*۲۸۰
۴٫ مستطیل متوسط ۳۰۰*۲۵۰
۵٫ بنر موبایلی بزرگ ۳۲۰*۱۰۰
سه نکته مهم در بنر های تبلیغاتی
در هر بنر تبلیغاتی باید به سه نکته و سه قسمت از بنر توجه خاصی داشته باشید:
ابتدا برند. نام برند در ترکیب با لوگوی شما در قسمتی از بنر تبلیغاتی به نمایش درمیآید و برای هرکس که بخواهد محصولی را تبلیغ کند ضروری است. بهتر است، نام برند طوری قرار گیرد که جزو اولین مواردی باشد که به چشم بیننده میآید.
دوم آوازه. نیاز به استفاده از کلمهای است که با برجستگی، افراد را علاقهمند کند. «رایگان» کلمهای پرطرفدار و اثربخش است مانند «امتحان رایگان» یا «پیشنهادی با زمانبندی محدود».
سوم سربرگ است و آنقدر که فکر میکنید مسئله بیاهمیتی نیست. این کار افراد را مجبور میکند تا از طریق تماس با شرکت (CTA) (Call to action) روی لینک شما کلیک کنند. اگر مسائل فوریتی برای بازدیدکننده مطرح شود، آوازه میتواند باعث تقویت سربرگ شود.
هرگز CTA (قدرت فراخوانی برای اقدام) را دستکم نگیرید
زمانی برای ایجاد یک CTA: Call To Action مؤثر اختصاص دهید. تست A/B چندین نسخه CTA برای شناسایی بهترین عملکرد را انجام دهید.
کافی نیست که فقط بنر تبلیغاتی را با اطلاعاتی از برند یا محصول ارائه دهید. مهم نیست که تا چه اندازه طراحی خوب و با دقت اجرا شده باشد، اگر شما به مخاطبان نشان ندهید که میخواهید روی آن کلیک کنند، بهاحتمالزیاد این کار را انجام نمیدهند.
CTA چشمگیر و چشمنواز، مخاطب هدف شما را در جهت صحیح قرار میدهد و لینک دادن به صفحه محصول شما راهی مناسب برای دریافت کلیک در وبسایت شما است.
مثلا شما این متن رو آخر یک بنر در نظر بگیرید:
خرید و ارسال رایگان!
رنگهای مناسب را انتخاب کنید
هر رنگ ارتباط متفاوتی دارد و مهم است که در نظر بگیرید چه نوع احساساتی را میخواهید در مخاطبان خود ایجاد کنید. رنگ اولین چیزی است که کاربر در تبلیغات بنری متوجه آن میشود.
رنگها نیز ذهنی هستند و در فرهنگهای مختلف ارتباط متفاوتی دارند. هنگام انتخاب انتخاب رنگ، حتماً به نوع مخاطبان خود توجه کنید. در زیر لیستی از رنگها و احساساتی که آنها به طور معمول در مخاطبان ایجاد میکند آورده شده است.
قرمز: شور، عصبانیت، هیجان و عشق. این رنگ قدرتمند برای اکثر مخاطبان جذاب است، اما از آن در اعتدال استفاده کنید. اگر شما به دنبال یک ظاهر کلاسیک، بالغ یا جدی هستید، از رنگ قرمز استفاده نکنید.
نارنجی: بازیگوش و احساسات زنده کننده. پرتقال هنوز از جمعیت جدا است و انرژی را بیرون میزند ولی نه به اندازه قرمز. این یک رنگ عالی برای دکمه تماس با عمل (CTA) است.
زرد: تشویق، آفتاب و دوستی. رنگ زرد چشمنواز است و انرژی لازم را برای جوانی و مقرونبهصرفه ارسال میکند.
سبز: سلامتی، طراوت، ثروت، محیط زیست، رشد، پرورش و شروعهای جدید. از نظر چشم نیز آسان است.
آبی: ایمنی، اعتماد، شفافیت، بلوغ، آرامش، عقل، رسمیت، طراوت، سردی و مردانگی. آبی در بیش از نیمی از کل لوگوها ظاهر میشود.
بنفش: لوکس، حق امتیاز، افراط، عقل، جادو، زنانگی و خلاقیت. این اثر آرامشبخش و آرامبخش برای بیننده است.
صورتی: عشق، شیرینی، زنانه بودن، جوانی و نوزادان. صورتی معمولاً با همه چیزهای زنانه در ارتباط است اما براساس روشنایی و لحن دامنه واقعی دارد.
سیاه: منحصربهفرد بودن، رمز و راز، مدرنیته، قدرت، پرستیژ، تجملات و تشریفات. این سنتی است و متن سیاه و سفید با زمینه سفید خواناترین ترکیب رنگ است.
سفید: پاکی، مدرنیته، سادگی، صداقت و بیگناهی. سفید باعث ایجاد احساس اقتصادی و جوانی میشود.
قهوهای: طبیعت، چوب، چرم، جدیت، مردانگی، سختی و فروتنی. قهوهای رنگهای قویتر را متعادل میکند و برای رنگها و بافتهای پسزمینه مناسب است.
خاکستری: بیطرفی و عملی بودن. هنگامی که به عنوان پسزمینه استفاده میشود، خاکستری رنگهای دیگر را شدت میبخشد.
بنر تبلیغاتی ساده باشد
به دلیل اینکه فضای کمی در اختیار دارید، فضای داخل یک بنر تبلیغاتی از اهمیت بالایی برخوردار است. قرار دادن مسائل زیاد درون آن باعث پیچیده شدن میشود. هیچکس آگهیهای شلوغ را دوست ندارد، بااینحال شما کسب و کارهایی را میبینید که هنوز از این روش برای جذب مشتری استفاده میکنند.
برخی از تبلیغات بنری حتی به هیچ وجه متن یا تصویر ندارند، فقط یک لوگو و Call To Action. گرچه تبلیغ شما لازم نیست که حداقلی باشد، اما لازم نیست همه اطلاعات را نیز داشته باشد. اگر تبلیغ شما بیش از یک جمله کوتاه دارد، ممکن است خیلی زیاد باشد.
شما باید بنرهای تبلیغاتی تمیز و ساده داشته باشید که پیام را برساند.
خیلی فنی بیان نکنید
دادن اطلاعات بیشازحد به مشتریها یکی از اشتباهات اصلی در هنگام نوشتن محتوای تبلیغاتی است و دلیلش این است که میخواهید تخصص و دانش خود را به مشتری ثابت کنید.
بااینوجود ارائه بیشازحد اطلاعات به مخاطبان باعث میشود که آنها پیام اصلی را گم کنند. توصیف محصولات اپل میتواند اطلاعات بیپایانی را در مورد پیکسلها و پردازندهها ارائه دهد؛ اما آنچه برای خریدار جذاب میباشد این است که با این محصول چه کاری میتواند انجام دهد، مثل دستکاری کردن عکسها، ضبط آهنگها و کار بر روی پروژهها بدون کاهش عمر باطری.