5 دلیل برای اینکه چرا باید یک وب سایت چند زبانه داشته باشید

راز داشتن یک وب سایت موفق تنها به محتوای عالی و یک استراتژی خوب سئو نیست,بلکه دلایل دیگر میتواند موفقیت یا عدم موفقیت وب سایت آنلاین شما را رقم بزند. اگر علیرغم ایجاد یک سایت عالی در جنبه های فوق الذکر، به مخاطبان مورد نیاز خود دسترسی ندارید، ممکن است کسب و کار شما از مزایای واقعی آنلاین بودن برخوردار نباشد. بیایید ببینیم چرا یک سایت چند زبانه ممکن است چیزی باشد که شما فاقد آن هستید.

 

وب سایت های چند زبانه و مزایای آنها برای کسب و کار شما

تبدیل وب سایت شما به یک سرمایه گذاری چند زبانه کار آسانی نیست. برای شروع ساختن آن به زمان، فداکاری و یک مترجم متخصص نیاز دارد. البته، هر چه بخواهید زبان های بیشتری را در سایت خود قرار دهید، زمان و تلاش بیشتری باید صرف کنید.

وقتی به جستجوی اطلاعات در اینترنت فکر می کنیم، می دانیم که بیشتر نتایج به زبان فارسی (انگلیسی) خواهد بود. با این حال، ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که تمام اطلاعات آنلاین در این زبان واحد باشد. علاوه بر زبان فارسی و انگلیسی، ممکن است چینی، هندی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی، پرتغالی و روسی را بیابید، اینترنت با دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم تفاوت چندانی ندارد.

 

1. به مخاطبان گسترده تری برسید

کمتر از یک دهم کل ترافیک اینترنت از ایران می آید. این بدان معناست که اگر یک محصول یا خدمات محبوب در خانه دارید، 80 درصد از مردم جهان آن را نمی بینند! اما مردم در سرتاسر جهان خواسته ها و نیازهای مشابهی دارند. فرانسوی ها حمام می کنند، روس ها به اپلیکیشن های بهره وری نیاز دارند، مشتریان چینی دوست دارند تناسب اندام داشته باشند. لیست شباهت ها ادامه دارد. سلایق در سراسر جهان در حال ادغام هستند. صحبت کردن به چند زبان به شما امکان دسترسی به مخاطبان گسترده‌تری را می‌دهد که ممکن است به همان اندازه به آنچه شما باید بفروشید علاقه مند باشند.

 

2. رضایت بهتر مشتری

وب سایت های محلی منجر به افزایش رضایت مشتری می شوند.منظور از وب سایت محلی چیست؟یعنی شما یک وب سایت چند زبانه داشته باشید که شخص با ورود به آن وب سایت این حس را داشته باشد که زبان انتخابی اش,زبان اصلی وب سایت است.برای مثال شما یک وب سایت فارسی دارید و پس از مدتی زبان انگلیسی هم به سایت خود اضافه می کنید و به حدی این کار را دقیق و جذاب انجام می دهید که شخص با ورود به سایت این احساس را دارد که زبان انگلیسی,زبان اصلی وب سایت است.البته همه ی این موارد با فرض این است که برای بومی سازی خوب آنها وقت گذاشته اید. اینکه تجربه کاربری شما بهینه باشد، سبد خرید شما کار کند و پیام شما جذاب باشد. اگر مشتریان بر این باورند که شما واقعاً به آنها اهمیت می‌دهید و  محصول یا خدمات خود را مطابق با نیازهای آن‌ها تنظیم می کنید، طبیعتاً رضایت مشتری را بیشتر می‌کند. این به معنای بررسی بهتر، تکرار کسب و کار، مشتریان بیشتر و یک وضعیت کلی برد-برد برای همه است.

بیشتر بخوانید :  هشتگ چیست و چه مزایایی دارد؟

 

3. تقویت موتور جستجو

دوست دارید موتور های جستجو را تقویت کنید؟ سئوی بهتر را دوست دارید؟ بله! بومی سازی وب سایت خود به زبان های مختلف رتبه بندی SERP شما را به صورت محلی در سراسر جهان بهبود می بخشد. چطور؟ زیرا وقتی وب سایت خود را به زبان های مختلف برای مناطق مختلف ترجمه و بومی سازی می کنید، نیازهای مشتری را برآورده می کنید.

شما در حال بهینه سازی وب سایت خود برای عبارات جستجوی کلیدی در آلمان، کلمبیا، انگلستان، یا هر جایی که قصد انجام کسب و کار دارید، هستید. شما در حال ترجمه وب سایت خود به فرانسوی برای مشتریان فرانسوی هستید. شما واقعاً به خواسته‌های کاربران خود گوش می‌دهید و به نحوه جستجوی آنها توجه می‌کنید. این به معنای افزایش رتبه گوگل است!

4. مخاطبان خود را به شدت افزایش دهید

بومی سازی وب سایت شما نه تنها به شما امکان دسترسی به جمعیت بیشتری از مخاطبان را می دهد. این به شما این شانس را می دهد که مخاطبان خود را به طور گسترده افزایش دهید. شما توسط یک مجموعه بزرگ از خریداران بالقوه برای محصول خود دیده خواهید شد. با ثبت بیش از 3.5 میلیارد کاربر اینترنت در سال 2016، این یک بازار بزرگ است!

5. وب سایت های ترجمه شده برای محتوای تکراری جریمه نمی شوند

اگر نگران جریمه شدن توسط موتورهای جستجو برای محتوای تکراری هستید، باید بگوییم نگران نباشید. وب سایت های ترجمه شده برای محتوای تکراری جریمه نمی شوند! باید تگ های hreflang را تنظیم کنید تا به گوگل اطلاع دهید که صفحه ای که اسکن می کند معادل آلمانی، فرانسوی یا عربی است. تنظیم تگ های hreflang برای وب سایت چند زبانه شما نسبتاً ساده است و از موضوع محتوای تکراری جلوگیری می کند. همچنین به گوگل کمک می کند صفحات سایت شما را ایندکس کند.

 

کلام پایانی

در حالی که می توانید استدلال کنید که نمی توانید همه را راضی کنید، می توانید با چند زبانه کردن وب سایت خود، اکثریت را راضی نگه دارید. تقریبا 90 درصد از کاربران اینترنت در اتحادیه اروپا موافق بودند که وب سایت باید به زبان مادری آنها باشد. این بدان معناست که از هر ده مشتری اروپایی، نه نفر از تلاش‌های بومی‌سازی شما قدردانی خواهند کرد.

در مورد مزایای بسیار زیادی که در بومی‌سازی وب‌سایت شما وجود دارد صحبت کردیم. اگر در سطح بین‌المللی تجارت می‌کنید، یا می‌خواهید وارد بازارهای جدید شوید، به یک وب‌سایت چند زبانه نیاز دارید که مانند یک بومی راه برود و صحبت کند. بنابراین،اگر به یک ارائه دهنده بومی ساز با تجربه نیاز دارید تا به شما نشان دهد چگونه این کار را انجام دهید. اینجاست که ما به کمک شما کمک خواهیم کرد.

 

 

ارسال مطلب به:

سئو چیست و چرا اهمیت بالایی دارد؟

همه ما صاحبان وب سایت، و کسب و کارهای آنلاین، می خواهیم در نتیجه های ابتدایی موتور های جستجو قرار گیریم....

تجربه کاربری (UX) چیست و چه تاثیری بر کسب و کار دارد؟

واژه ی تجربه ی کاربر یا به طور مخفف UX یک واژه ی معمولا مبهم است زیرا اساسا تعریف واژه بیشترشامل تجربه ای...