10 اصل بازاریابی موفق در اینستاگرام

آیا بازاریابی موفق در اینستاگرام ساده است؟ اگر بخواهیم یک پاسخ کوتاه به این سوال بدهیم باید بگوییم خیر! اما چند اصول ساده وجود دارد که اگر به درستی دنبال شود منجر به فالوور های قوی تر , نرخ تعامل بالاتر و موفقیت های بیشتری میشود.

در اینجا 10 اصل از بهترین اصول بازاریابی موفق اینستاگرام ارائه شده است که به کمپین بعدی شما کمک می کند.

 

1. بیوگرافی قابل اعتماد

بیوگرافی شما چیزی فراتر از نام شرکت، نام کاربری و آدرس وب سایت شماست. این در مورد ارائه یک تصویر واضح از کسب و کار شما با یک عکس پروفایل و کمتر از 150 کاراکتر توضیح است.

بیوگرافی خود را واضح، مختصر و قانع کننده بیان کنید. همه به دنبال کپشن اینستاگرام هستند. یک تصویر نمایه قوی انتخاب کنید که برند شما را مجسم کند و به آن احساس واقعی و انسانی بدهد. برای تشویق کاربران به کلیک کردن بر روی پیوند شما و تغییر مکرر این پیوند، از فراخوان برای کلیک استفاده کنید تا بتوانند ترافیک را به صفحات مناسب هدایت کنند.

 

2. مخاطبان خود را به درستی انتخاب کنید

صرف نظر از بازار یا محصولات خود، باید مخاطبان خود را بشناسید.این قانون دو بعد مختلف دارد:

1-انتخاب مخاطبین در ابتدای شروع کار شما در اینستاگرام

مثال : شما یک فروشگاه اسباب بازی دارید , زمانی که در اینستاگرام یک صفحه ایجاد میکنید روش های جذب مخاطب شما برای آن دسته از افرادی است که هیچ ارتباطی با اسباب بازی ندارند.در واقع شما انرژی و زمان خود را صرف کردید ولی خروجی مناسبی نخواهید داشت

2-انتخاب محتوا و استراتژی ها,مدتی پس از جذب مخاطب

مثال: برفرض مثال شما توانستید مخاطب های مورد نظر خود را جذب کنید و حالا در تلاش هستید استراتژی های مارکتینگ خود را پیاده سازی کنید.حالا در این مرحله اگر استراتژی های شما مناسب مخاطب های شما که با هدف خرید و مشاهده اسباب بازی شما را دنبال کرده اند نباشد,در این مرحله شما در قانون دوم مقاله ی ما شکست خورده اید!

همیشه تلاش کنید مخاطب های کاربردی و مهمی را برای خود جذب کنید.

 

3. اهداف قابل دستیابی

یک استراتژی خوب با اهداف مشخصی شروع می شود و در طول یک کمپین قابل دستیابی خواهد بود.یعنی باید هدف گذاری های شما به اندازه ای باشد که در انتها یک کمپین موفق داشته باشید

دیپ پاتل، بنیانگذار Owlmetrics می گوید: «به یاد داشته باشید که اهداف خوب عینی، قابل اندازه گیری، واقع بینانه، قابل دستیابی و دارای ضرب الاجل هستند. ممکن است مجبور شوید چندین هدف کوچک ایجاد کنید که منجر به یک هدف بالاتر می شود. هنگامی که اهداف خود را پیگیری می کنید و موفقیت های خود را جشن می گیرید، انگیزه ای را حفظ می کنید که عامل همه ی این اتفاقات یک کمپین بازاریابی موفق است.

 

4. تجزیه و تحلیل

هنگامی که اهداف خود را پیاده سازی کردید، بهترین راه برای آنالیز آنها استفاده از ابزارهای تحلیلی است. می‌توانید با Instagram Insights شروع کنید (توجه داشته باشید، این یک ابزار تحلیلی است)، یک ابزار رایگان داخلی که اعداد و رتبه‌بندی‌های مربوط به مخاطبان، رتبه‌بندی مشترکین، پست‌ها و موارد دیگر را اندازه‌گیری می‌کند.

همچنین ممکن است بخواهید روی یک ابزار ردیابی تحلیلی خارجی اینستاگرام سرمایه گذاری کنید که ایده ها و ایده های بیشتری را برای کمک به موفقیت شما ارائه می دهد. Instagram Insights یک نقطه شروع عالی است، اما از نظر مقدار اطلاعاتی که می توانید ردیابی کنید محدود است.اما نسخه حرفه ای آن یک ابزار تحلیلی خوب است که اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار می دهد.

 

5. موضوع مشخص برای صفحه ی اینستاگرام شما

اصل نادیده گرفته شده بازاریابی خوب در اینستاگرام، استفاده از یک موضوع کاملاً تعریف شده در پروفایل شما است. موضوع مشخص,ظاهری جامع به صفحه شما می دهد، بنابراین وقتی کاربران تصاویر شما را می بینند، می دانند که موضوع کسب و کار شما چیست

بیشتر بخوانید :  5 افزونه برتر فرم تماس برای وردپرس (آپدیت 2021)

با استفاده از رنگ‌های یکسان در تصاویر، یک فیلتر ثابت برای عکس‌ها، زوایای منحصربه‌فرد دوربین یا یک تم خاص، می‌توان یک موضوع مشخص به یک صفحه داد. همه اینها بخشی از برندسازی قوی است، بنابراین می توانید فالوور ایجاد کنید و توجه بیشتری را به کمپین های بازاریابی خود جلب کنید.

 

6. انتشار منظم مطالب

یک برنامه منظم برای انتشار پست های خود تنظیم کنید تا دنبال کنندگان شما در فیدهای خبری خود اسپم نداشته باشند. توصیه کلی این است که حداقل یک بار در روز پست و چندین بار در روز  استوری منتشر کنید. اگر نیاز دارید، این پست ها را از قبل برنامه ریزی کنید تا روز انتشار را از دست ندهید.

توجه داشته باشید در بحث انتشار پست “فقط منتشر کردن” مهم نیست بلکه موضوع و کیفیت مطلب بسیار مهم است. اگر چیزی برای گفتن ندارید، نباید چیزی ارسال کنید. بهتر است سه بار در هفته محتوایی با بالاترین کیفیت پست کنید, به جای اینکه بخواهید هر روز محتوای متوسط و ضعیف منتشر کنید

 

7. افزایش فالوور

کمپین های بازاریابی بسیار کمی با تعداد فالوور کم, موفق می شوند. اولین هدف شما باید 1000 فالوور، سپس 5000، سپس 10000 و بیشتر باشد. هنگامی که به 10000 فالوور رسیدید، به طور خودکار به عنوان یک برند واقعی قابل اعتماد در اینستاگرام در نظر گرفته می شوید که نقطه عطف بزرگی برای تبلیغ شما است!

رشد مشترکین زمانی برای شما طبیعی است که از تاکتیک هایی مانند ارسال مداوم پیام ها و محتوای باکیفیت برای مخاطبان استفاده می کنید.که زمان و فداکاری زیادی می‌طلبد، اما اگر ثابت قدم باشید و به هر پست ارزش بیافزایید، فالوورهای شما به رشد خود ادامه خواهند داد.

 

8. قانون 80/20

اینستاگرام بستری برای ایجاد ارتباط است. مصرف کنندگان دوست دارند برندها را دنبال کنند، اما به شرطی که احساس کنند برای یکدیگر سود می برند. آنها دوست ندارند از تبلیغات بیش از حد در فید یا پست های تبلیغاتی در جامعه اذیت شوند.

بنابراین، قانون 80/20 را با تبلیغات در پست های اینستاگرام خود دنبال کنید. فقط 20 درصد از پست های شما باید تبلیغاتی باشد، در حالی که 80 درصد باقی مانده به ایجاد برند، ایجاد ارتباطات، ارزش گذاری برای مخاطبان و خود بودن اختصاص داده شده است.

 

9. استوری های روزانه

استوری اینستاگرام هر روز بیش از 500000 بازدیدکننده دارد که بسیاری از آنها بیش از یک بار وارد سیستم می شوند تا استوری های دوستان و برندهای مورد علاقه خود را ببینند. این مکان عالی برای به اشتراک گذاشتن نکات، محتوای ارزشمند و تبلیغات برای محصولات یا خدمات شما است. (توجه: به شما توصیه می کنم به واکنش مشترکین، میزان مشاهده استوری ها نگاه کنید و یک چارچوب فردی برای این پست ایجاد کنید).

 

10. هشتگ های قوی

هشتگ ها پست های شما را قابل جستجو می کنند. این یکی از بهترین ابزارها برای افزایش مخاطب و ایجاد یک قالب محتوای واحد است. شما به ترکیبی از هشتگ های پرطرفدار و مارک دار نیاز دارید تا پروفایل خود را به روز و رقابتی نگه دارید.

با هشتگ های پرطرفدار شروع کنید. به دنبال هشتگ های مربوط به کسب و کار خود باشید که قبلاً محبوبیت پیدا کرده اند. می‌توانید از این محبوبیت برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید

هشتگ های مارک دار نیز مفید هستند، به خصوص اگر به دنبال محتوای سفارشی هستید. این هشتگ های ساده فالوورهای وفادار را نشان می دهند تا به شما کمک کنند کسب و کار خود را به طور پیوسته رشد دهید.

 

ارسال مطلب به:

گیت (Source Control) چیست و چرا اهمیت بالایی دارد؟

سورس کنترل یا ورژن کنترل ها یک مکانیزمی است که این امکان را فراهم میکند که سورس پروژه بر روی آن قرار گیرد...

10 نکته برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق

فرض کنید، در یک خیابان تعدادی فروشگاه وجود دارد. با نگاهی کلی، یکی از آن‌ها چشم‌تان را می‌گیرد و وارد آن...