میکروسایت چیست و چه کاربردی دارد؟

میکروسایت به عنوان یک سایت(صفحه) فرعی بر روی یک سایت اصلی که سایت مادر به حساب می آید عمل می کند.برای مثال وب سایت شما www.citek.ir است و میکروسایت شما به صورت : offer.citek.ir یا citek.ir/offer نمایش داده میشود. آن ها معمولا موقت هستند و برای مدت زمان محدودی ساخته می شوند.این صفحات چه به عنوان یک تک صفحه و چه به عنوان مجموعه ای از صفحات ساخته شوند در نهایت حاوی محتوای منحصر به فردی هستند.میکروسایت ها را می توان برای هدف قرار دادن خریدار های خاص، افزایش آگاهی مشتریان، و جذب بازدیدکننده مورد استفاده قرار داده شود.

 

مواردی که نمیتوانیم آن ها را میکروسایت بنامیم

– صفحه فرود(Landing Page) – صفحه ای است که برای ارائه و تبلیغ یک پیشنهاد خاص استفاده می شود.
– یک وب سایت کوچک – وب سایت می تواند کوچک باشد، اما این چیزی نیست که آن را به یک میکروسایت تبدیل می کند.
– یک زیر دامنه(Sub Domain) – ساب دامین هم به تنهایی نمیتواند یک میکروسایت باشد

یک میکروسایت عبارت است از:

-معمولاً موقتی است که حول یک کمپین بازاریابی دیجیتال با زمان محدود ساخته شده است.
-بسته بندی شده با محتوای خاص خود که بر اساس مضامین و کلمات کلیدی ثابت خود ساخته شده است.
-توسط رسانه های اجتماعی، محتوای ویدیویی، آدرس های ایمیل و رابط های خود پشتیبانی می شود.

میکروسایت ها ابزارهای مفیدی هستند که اگرچه لزوماً اجباری نیستند، می توانند کمپین های شما را ارتقا دهند.

 

مزایای میکروسایت ها

میکروسایت ها می توانند توسط کسب و کارها برای کمک به انجام تعدادی از کارها مورد استفاده قرار گیرند. آنها برای مطابقت با نیازهای شما ساخته و طراحی شده اند، بنابراین می توانند به اندازه نیاز شما کوتاه مدت یا طولانی مدت باشند.با یک میکروسایت، می‌توانید تمام طراحی ها را روی یک موضوع متمرکز کنید، و آن موضوع می‌تواند هر چیزی از یک محصول جدید گرفته تا یک کمپین بازاریابی ایمیلی باشد.ارائه واضح و هدفمند یک محصول یا خدمات در واقع برای مشتریانی که علایق خاصی دارند بسیار ارزشمندتر است.

 

صفحه اصلی شما تمیزتر احساس می شود.

برای جلوگیری از شلوغی صفحه اصلی خود، می توانید از میکروسایت برای ارائه محتوای خاص تر و صرفه جویی در فضا استفاده کنید.

همان طور که میکروسایت‌ها هدف متمرکزتری ارائه می‌دهند، همین امر در مورد صفحه اصلی شما نیز صدق می‌کند. جزئیات و فرصت های بیش از حد در یک سایت می تواند بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار دهد و آنها را از کسب و کار شما دور کند.

می‌توانید صفحاتی برای جزئیات شرکت خود و صفحاتی برای کمپین‌های خاص بسازید و حس سازماندهی و تمیزی بهتری را در صفحات خود ایجاد کنید.

 

سئوی خود را تقویت خواهید کرد.

از آنجایی که یک میکروسایت در واقع یک وب سایت کامل است و نه فقط یک صفحه فرود مبتنی بر یک موضوع خاص، URL منحصر به فرد خود را خواهد داشت. این به دلایل زیادی مهم است.

اول از همه، یک URL کوتاه و به یاد ماندنی، یافتن آن و دسترسی سریع‌تر به محصول یا خدمات را برای بازدیدکنندگان آسان‌تر می‌کند.برای مثال ما در مجموعه سیتک میتوانیم همچین آدرسی برای میکروسایت خودمان انتخاب کنیم: ctk.ir و میکروسایت های خودمان را در این آدرس قرار دهیم. و به عنوان یک نتیجه خوشحال کننده، جایگاه SEO شما نیز بهبود خواهد یافت. ایجاد یک دامنه غنی از کلمات کلیدی که توجه موتورهای جستجو را به خود جلب کند، رتبه شما را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید :  10 اصل بازاریابی موفق در اینستاگرام

 

شما می توانید برند خود را تقویت کنید.

این غیرمعمول نیست که یک برند محصول جدید یا برند کوچکتری را زیر چتر خود عرضه کند. به طور طبیعی، شما می خواهید که موجودیت جدید به تنهایی از برند مادر جدا شود.

راه اندازی جدید معمولاً به معنای یک بازار هدف جدید یا حداقل خاص تر است که باید به آن دست یافت.

با یک مثال ساده این موضوع را بررسی کنیم:

1-شما مالک شرکت لبنیات n هستید و کار اصلی شرکت شما تولید انواع لبنیات هست و سال ها این محصولات را طراحی میکنید

2-در یک بررسی متوجه میشوید اکثر مشتریان شما برای محصولات لبنی در گروه سنی 30 تا 50 سال هستند(توجه کنید در این بررسی فقط افرادی که محصول را میخرند در نظر گرفته شده است,نه افرادی که نوش جان میکنند)

3-در یک تصمیم اساسی تصمیم میگیرید محصول جدیدی را به محصولات خود اضافه کنید و محصول nپرو که شامل شیر پاکتی با پروتئین بالا برای ورزشکاران است

4-میکروسایت جذابی برای این محصول طراحی میکنید و در تمامی رسانه های اجتماعی تبلیغات میکنید و در نهایت میکروسایت شما با یک زیر برند جدید مشتریان جدیدی را پیدا میکند!

5-بله درس حدس زدید!گروه سنی 15 تا 29 سال که همگی ورزشکار هستند, حالا شیر های nپرو شرکت را میخرند و حتی حالا که با شرکت n آشنا شده اند گاهی شیر های معمولی شرکت n را هم میخرند

 

میکروسایت ایده خوبی است اگر …

اگر بخواهید جنبه ای از نام تجاری خود را که تمرکز اصلی نیست یا نیاز به توسعه بیشتر دارد، به نمایش بگذارید، میکروسایت ایده خوبی است.

برای مثال، یک شرکت فناوری اطلاعات ممکن است یک میکروسایت راه‌اندازی کند تا به شرکت‌ها کمک کند تا آسیب‌پذیری‌های امنیت اطلاعات خود را تشخیص دهند. در داخل آن میکروسایت، آنها ممکن است مجموعه ای از ویدئوهای آموزشی تخصصی و پادکست ها را داشته باشند که در سایت اصلی موجود نیستند.

 

یک میکروسایت ایده بدی است اگر …

اگر بین ارزشی که سایت اصلی شما ارائه می دهد و طرح شما برای میکروسایت همپوشانی زیادی وجود داشته باشد، یک میکروسایت می تواند ایده بدی باشد.

در مثال بالا، شرکتی که منحصراً بر ارزیابی‌های امنیت فناوری اطلاعات تمرکز دارد، نباید یک میکروسایت را فقط برای رسیدگی به مشتریان مالی ایجاد کند. این مورد در بهترین حالت میتواند با یک صفحه فرود معمولی در سایت شما معرفی شود.

 

یک مثال دیگر از میکروسایت

صندوق مشارکتی: آینده روشن اشتراک خودرو

این میکروسایت با طرح‌بندی سرگرم‌کننده به‌صورت اسکرول جانبی، رشد اشتراک‌گذاری خودرو و تأثیر آن بر روی کره زمین را برجسته می‌کند. می‌توانید ماوس را روی بخش‌ها و گرافیک‌ها نگه دارید تا تکه‌های اطلاعاتی را به شکلی سرگرم‌کننده و جذاب از تعامل دریافت کنید، و کاربران را واقعاً علاقه‌مند به یادگیری در مورد اشتراک‌گذاری خودرو کنید.

به طور کامل نشان داده شده و با اطلاعات بارگذاری شده است، آینده روشن اشتراک گذاری خودرو یک نمونه عالی از یک میکروسایت است که برای اهداف آموزشی ساخته شده است.

 

سخن آخر

اگر کمپین‌های منحصربه‌فردی را برنامه‌ریزی کرده‌اید، محصول جدیدی به زودی عرضه می‌شود، یا حتی فقط یک داستان جالب برای گفتن دارید، قطعا راه‌اندازی یک میکروسایت منحصربه‌فرد ارزشی دارد. اما اگر این کار را نکنید واقعاً اشکالی ندارد. آنها هرگز ضروری نیستند

در نهایت، باید مطمئن شوید که یک میکروسایت برای اهداف و بودجه شما منطقی است.

ارسال مطلب به:

رنگ ها چه تاثیری بر کسب و کار های اینترنتی دارند؟

همه‌ی ما به طور ناخودآگاه به رنگ‌ها و نوع استفاده‌شان در جاهای مختلف واکنش نشان می‌دهیم. وبسایت‌ها،...

بررسی و مقایسه انواع درگاه پرداخت مستقیم و غیر مستقیم

دریافت و پرداخت وجه، مهم‌ترین فرایند مالی بین خریدار و فروشنده، در کسب‌وکارهای آنلاین است ، این فرایند...